Friday, 23 December 2011

Ketahui Siapa Yang Anda Cinta



Haiii haiii haiii semua xD
Suka tak dengan tajuk entry ni ? aku suka. HAHA ♥ actually tadi tengah bosan tadi, so aku bw lah sorang-2 >< then suddenly jumpa benda alah ny,  aku dah cuba tadi, seronok tau. Jadi nak kongsi jugak lah dengan korang semua :) ape kata kalau korang pulak yang cuba  >< jom-2 !!



Ini ialah permainan yang menyeronokkan dan kelakar.Tapi jangan baca jawapan dahulu! Lakukan satu persatu.KALAU BACA JAWAPAN DULU, MESTI TAK SERONOK LAGI. 


Peraturan:


Ambil pen kertas dan mulakan kuiz ini.Apabila anda pilih nama,pastikan anda kenal orang itu dan jangan fikir lama- lama! 

1 - Tulis nombor 1 sampai 11 dalam satu baris 

2 - Untuk nombor 1 dan 2, tulis dua nombor yang anda suka. 

3 - Untuk nombor 3 dan 7, tulis nama jantina yang berlainan jantina yang anda kenal.Seorang untuk satu nombor. 

4 - Untuk nombor 4,5 dan 6, tulis nama anggota keluarga atau kawan - kawan. 

5 - Tulis empat tajuk lagu pada nombor 8,9,10 dan 11. 


*korang buat mcm ni tau, klik untuk tumbesaran:

(sekadar contoh: takut korang tak paham mcm mana nak buat ><)





Jawapan:

1 - Anda mesti beritahu( nombor dalam baris 1) orang tentang permainan ini dalam masa ( nombor dalam baris 2 ) hari untuk impian anda tercapai.

2 - Nama di dalam baris 3 ialah nama seseorang yang anda cinta 

3 - Nama di dalam baris 7 ialah seseorang yang anda suka tapi tidak kesampaian. 

4- Anda sangat ambil tahu tentang orang yang anda letak dalam baris nombor 4. 

5 - Nama orang dalam di baris nombor 5 ialah seseorang yang sangat mengenali anda 

6 - Nama orang di baris nombor 6 ialah seseorang yang membawa tuah kepada anda. 

7 - Nama lagu dalam baris 8 ialah lagu yang menceritakan tentang orang yang anda tulis dalam baris 3 

8 - Judul lagu dalambaris 9 ialah lagu untuk orang yang di baris 7 

9 - Judul lagu di baris 10 memberitahu tentang apa yang ada dalam minda anda selalu. 

10 - Judul lagu dalam baris 11 memberitahu tentang perasaan anda terhadap kehidupan anda.




amacam? dah cuba, best kan. Pada yang belum cuba tuh, cepatlah. Mehh kita share jawapan :3 tinggalkan komen ya :)



cr: virtualfriends.net/


sincerely,
dayanaazman




anak tenggiling tidur mati, komen/like-lah kalau baik hati :)

2 comments:

Faiezah Najieza said...

semuanya betul.. sangat interesting dear.. :D

dayanaAZMAN said...

@fiezah thanks akak :)

 
copyright@Si.y Arts 2010